Inspraak reactie verplaatsing Loonbedrijf van Meurs

Beste wijkbewoners,

Wellicht heeft u met een persoonlijke uitnodiging dan wel via de gemeenteberichten in het Leids Nieuwsblad vernomen dat de gemeente Zoeterwoude dinsdagavond  15 april 2014 een informatieavond heeft gehouden over de komende verplaatsing van loonbedrijf Van Meurs van de Zuidbuurtseweg naar het perceel gelegen in de oksel van de Papeweg en de Westeindseweg.

De stichting Leven Langs de Omleidingsweg Zoeterwoude (stichting LLOZ) was ook uitgenodigd voor deze avond. Drie bestuursleden hebben de bijeenkomst bijgewoond.

Tijdens de presentatie van een vertegenwoordiger van de gemeente is aan de aanwezigen gevraagd om uiterlijk 22 april 2014 om 12.00 uur een inspraakreactie in te dienen op de “Voorlopige Nota van Uitgangspunten Bedrijfsverplaatsing Van Meurs” (deze nota is op de website van de gemeente teraadplegen). Omdat de reactietijd (circa 7 dagen, inclusief Goede Vrijdag en de Paasdagen) sterk afwijkt van de gebruikelijke reactietijd heeft het bestuur van de stichting gepleit voor uitstel. De gemeente heeft hiermee ingestemd en ons uitstel verleend tot maandag 28 april 2014, 17.00 uur.

In onze vergadering van woensdagavond 23 april 2014 heeft het bestuur besloten gebruik te maken van de mogelijkheid tot het afgeven van een inspraakreactie. Over de inhoud van onze reactie zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren .

Omdat een groot aantal van de belanghebbenden niet aanwezig was op de inloopavond en dus niet op de hoogte  kan zijn van de niet gebruikelijke  tijd voor de inspraakreactie heeft het bestuur  ook besloten om, zonder tussenkomst van de gemeente, u op de hoogte stellen van de indieningstermijn van de inspraakreactie tot maandag 28 april 2014, 17.00 uur.

De reacties op de nota van uitgangspunten zijn van cruciaal belang in het verdere traject van het vaststellen van het bestemmingsplan. Op 28 mei a.s. worden de definitieve uitgangspunten vastgesteld door de gemeenteraad.

Wij attenderen u op de mogelijkheid alsnog  uw eventuele reactie op de nota van uitgangspunten aan de gemeente kenbaar te maken.

Indien u een inspraakreactie naar de gemeente wilt sturen, dan kunt u gebruik maken van bijgevoegd document. Hierop kunt u in uw eigen woorden een reactie op de plannen formuleren. Wij verzoeken u het ingevulde document rechtstreeks naar de gemeente te sturen, t.a.v. mevrouw Christa van der Meer. Haar e-mailadres is: c.d.vander.meer@zoeterwoude.nl . De stichting ontvangt in dat geval graag een kopie van uw mail (ons e-mailadres is: info@stichtinglloz.nl).

Met deze mail hopen  wij u van dienst te zijn en hiermee bij te dragen aan een goed verloop van het inspraakproces.

Met vriendelijke groet,

namens de stichting Leven Langs de Omleidingsweg Zoeterwoude,