Verzoek donatie

In PDF

Beste wijkbewoners,

Twee weken geleden heeft een aantal leerlingen van de drie basisscholen van Zoeterwoude de laatste 800 hedera-plantjes gepoot. Daarmee staan nu alle 11.720 plantjes in de grond en kunnen we met z’n allen zeggen dat de “klus” is geklaard en is voldaan aan de toezegging aan gemeente en provincie. Op 7 maart hebben we dit tijdens de feestelijke afsluiting van het plantfestijn eigenlijk al gevierd.
Nogmaals onze dank aan iedereen die – op welke manier dan ook – hieraan heeft bijgedragen.

Zijn de activiteiten van de stichting hiermee afgerond? Wat betreft de realisatie van het scherm misschien wel, maar het beheer en het onderhoud blijven in de toekomst onze aandacht vragen.
Niet alleen om deze reden gaat de stichting door met haar activiteiten. Ook de afspraken die met Prodeon (exploitant van de windturbines) zijn gemaakt over de slagschaduwregeling en een jaarlijks financiële bijdrage (afhankelijk van het jaarlijks aantal gerealiseerde megawatturen) in een (duurzaamheids) fonds moeten nog formeel worden vastgelegd. Onder meer in Nieuwsbrief 12 hebben we jullie hierover geïnformeerd.
Tot slot sluiten we niet uit  dat – gelet op de algemene doelstelling van de stichting – op termijn zich weer nieuwe onderwerpen aandienen waarbij wij mogelijk een (positieve) inbreng kunnen hebben.

Ten tijde van de oprichting van de stichting LLOZ heeft een aantal wijkbewoners op eigen initiatief een financiële bijdrage geleverd. Een deel hiervan is destijds ingezet voor de dekking van de kosten voor het passeren van onze oprichtingsakte (het overige deel van deze notariskosten is door de huidige bestuursleden en enkele kwartiermakers betaald).
Ondanks het genereuze gebaar van de gemeente voor de feestelijkheden op 7 maart heeft die dag  ook voor de stichting uitgaven met zich meegebracht, zoals de kosten voor de “openingsact” en de broodjes.
Het positief saldo van de stichting bedraagt op dit moment € 7,28. Dit bedrag is niet meer toereikend om de huidige (bank)kosten te betalen.

Met de nodige terughoudendheid doen we een beroep op jullie voor een donatie. Klein of groot, elk bedrag is welkom. En om misverstanden te voorkomen: natuurlijk is het vrijwillig.
Je eventuele bijdrage kun je storten op bankrekeningnummer: NL97 RABO 0138 4403 95 ten name van Stichting LLOZ te Zoeterwoude.
Uiteraard zullen wij ons jaarlijks verantwoorden over de inkomsten en uitgaven. Dit zijn wij overigens ook statutair verplicht. Het financieel jaarverslag 2014 kunnen jullie inzien op onze website.

Alvast onze hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de stichting Leven Langs de Omleidingsweg Zoeterwoude,