HEDERA PLANTFESTIJN – 7 MAART 2015

Volgende week zaterdag 7 maart is het zover. Die dag gaan we zo’n 11.000 hedera-plantjes poten. Ons dorp wordt weer een stukje groener!

Allereerst onze dank dat je je zo spontaan hebt opgegeven voor dit plantfestijn. Natuurlijk profiteren we allemaal van het hardhouten scherm, maar het is toch geweldig dat ruim 80 personen enthousiast hebben gereageerd op onze oproep.

We gaan er een gezellige dag van maken. Onderstaand vind je het programma.

Om de dag soepel te laten verlopen, hebben we bijgevoegd: een werkinstructie, een groepsindeling en het “werkgebied” voor de 10 groepen

Vanaf 09.30 uur:

Graag even aanmelden bij de marktkraam. Daar worden je (in bruikleen) een hesje en veiligheidshandschoenen verstrekt.

9.30-10.00 uur:

In de partytent op de parkeerplaats (op het Herdertasjepad) naast de basisschool Klaverweide biedt de gemeente je een kopje koffie of thee aan.

10.00-10.30 uur:

Welkomstwoord door Hans van Polanen, voorzitter van de Stichting LLOZ. Wethouder Kees den Ouden geeft het officiële startsein.

10.30-15.00 uur:

Poten van de circa 11.000 hedera-plantjes.
Degenen die zich hebben aangemeld voor het poten, zijn ingedeeld in 10 groepen. Elke groep neemt de beplanting van een deel van de geluidswal voor zijn rekening. De groepsindeling en de verdeling van het werkgebied zijn bijgevoegd. Dit geldt ook voor de werkinstructie.

NB: Rond 12.00 uur zal nog worden gezorgd voor een extra kopje koffie of thee en een broodje (wordt tijdens het werk langs gebracht).

15.00-17.00 uur:

Tijd voor een drankje en een hapje.
Waar: Wederom in de partytent naast de basisschool Klaverweide. Deze “afterparty” wordt ook aangeboden door de gemeente Zoeterwoude.

Nog iets over de veiligheid:

Zowel de busbaan langs de N206 als het fietspad van het Balkenpad zijn op 7 maart in opdracht van de provincie en/of de gemeente afgesloten om de veiligheid van iedereen zoveel mogelijk te waarborgen. Verder wordt op het betreffende deel van de N206 de maximum snelheid teruggebracht naar 50km.

De Vermeulen Groep (aannemer die het scherm heeft geplaatst) stelt voor die dag voor iedereen – in bruikleen ! – veiligheidshesjes ter beschikking.

Natuurlijk doen wij graag een beroep op je om vooral voorzichtig te werk te gaan en daar waar kinderen helpen een extra oogje in het zeil te houden.

Wij wensen je alvast heel veel succes.

Wij zijn blij met je komst en hulp. Welkom!!!

Hans van Polanen, voorzitter Stichting LLOZ

Bijgevoegd:

1. Werkinstructie
  2. Groepsindeling
  3. Verdeling werkgebied

HOE GAAN WE TE WERK?

Poten van de hedera:

Er gaan dus bijna 11.000 hedera-plantjes de grond in. Aan beide zijden van het geluidsscherm komt hedera te staan. Dat betekent dus 5.500 plantjes aan elke zijde.

De deelnemers worden verdeeld over 10 groepjes. Iedere groep krijgt een deel van het traject toegewezen (genummerd van 1 tot 10). Deze verdeling is met behulp van “trajectborden” langs de aarden wal (uiteraard aan de fietspadzijde) aangegeven.

Kijk in de bijlage bij welke groep je bent ingedeeld.

De plantjes zitten in potjes. Deze potjes staan in kratten op de aarden wal aan de N206-zijde. De plantjes moeten aan beide zijden van het scherm met een onderlinge afstand van 25 cm worden gepoot. Per groep is een maatstok aanwezig om ervoor te zorgen dat de afstand van 25 cm wordt gehanteerd. Deze maatstokken liggen bij ieder trajectbord klaar.

Verzoek:
Wil je de lege potjes, kratten en maatstokken na afloop verzamelen en onderaan de dijk bij de trajectborden (fietspadzijde) neerzetten.
Zodra de plantjes van jouw traject zijn gepoot (dit zijn er rond de 1.100), is het fijn als je even kijkt of er bij de andere groepjes hulp nodig is. Zo kunnen we hopelijk allemaal gelijktijdig klaar zijn.

Er is een aantal wijkvertegenwoordigers die de zaken coördineert. Deze wijkvertegenwoordigers zijn herkenbaar aan gele veiligheidshesjes. Bij hen kan je terecht als er vragen of problemen zijn. De namen vind je eveneens op bijgaande (deelnemerslijst)lijst.

Bij de groepsindeling is er zoveel mogelijk rekening mee gehouden dat je aan de slag gaat in de buurt van de eigen straat.

Voor een sanitaire stop ben je aangewezen op je eigen woning!

Opruimen:

Hopelijk kunnen we voor 15.00 uur alles opruimen, zodat we rond die tijd met z’n allen onder het genot van een hapje en een drankje kunnen terugzien op een geslaagde dag.

Veiligheidshesje/werkhandschoenen:

Deze worden door de Vermeulen Groep in bruikleen aan de deelnemers beschikbaar gesteld.
Verzoek: Graag na gebruik weer inleveren bij de marktkraam.
Daar meld je je ook weer af.

Zelf meenemen:

Een plantschopje of een smalle schop om de gaatjes te maken voor de hedera-plantjes.

HOE ZIJN DE GROEPEN INGEDEELD?

groep indeling

HOE IS HET WERK VERDEELD?

Een deel van het traject, nabij de basisschool Klaverweide, wordt op 18 maart tijdens de Nationale boomfeestdag beplant door leerlingen van de Zoeterwoudse basisscholen. Het gaat om 100 meter links en 100 meter rechts van het geluidsscherm ter hoogte van de Westeindseweg (bushalte Zoeterwoude-dorp). Dit gebeurt om veiligheidsredenen alleen aan de fietspadzijde. De zijde aan de N206 wordt op 7 maart door ons meegenomen.

Verdeling zones