Onderhoud N206

Wethouder bevestigt start van het groot onderhoud  april 2014.

In het groot onderhoud is ook een aanpassing/verruiming van de fietsenstalling Westeindseweg  en plaatsing van een fietsenstalling ter hoogte van D van Santhorstweg voorzien omdat met oog op de komst van R-net (openbaar vervoersnetwerk) ook daar een bushalte gepland is.

Stichting pleit voor schoonmaken en -houden van (glas)schermen ter hoogte Westeindseweg.

Bij gemeente is momenteel nog niet bekend  welk soort asfalt op N206 gelegd gaat worden. Hierover wordt door gemeente navraag gedaan.

Gemeente is bekend de vraag naar nieuwe afstelling van verkeerslichten bij D. van Santhorstweg.

Huidige oversteektijd is tekort. Dit punt is door de gemeente ook aangekaart bij de provincie.

De provincie heeft medio oktober 2013 een voorontwerp aanpassingen N206 aan de gemeente voorgelegd. De gemeente is daardoor in de gelegenheid gesteld opmerkingen te plaatsen en te beoordelen of bestemmingsplannen wel of niet zouden moeten gewijzigd.

Wij hebben in het bijzonder gelet op de aanpassing van de halte inrichting aan de Westeindseweg met een fietsenstalling (64 eenheden) en de aanleg van een halte inrichting ter hoogte van de Burg.Wapstraat met een grote fietsenstalling (116 eenheden).

Hoe gaat de situatie ter plaatse er concreet uitzien?? Wij hebben inhoudelijke vragen. Bv. hoe verhoudt de plaatsing van een fietsenstalling ter hoogte van het  Herderstasjepad zich tot de bestaande  locaties en toekomstige bouwlocatie van de gemeente in Bloemenweide Noord?

Het stichtingsbestuur èn de gemeente Zoeterwoude blijven bij de provincie erop aan dringen nog dit jaar een informatiebijeenkomst voor de direct omwonenden te organiseren. De brief die wij op 26 oktober jl. aan de provincie hebben gestuurd staat op onze website. De provincie heeft de brief doorgestuurd aan de projectleider R-net (nieuwe buslijn vanaf december 2014). Wij zijn het met doorzending niet eens omdat naar onze mening er een duidelijke relatie met het groot onderhoud van de N206 ligt. Ook om de continuïteit ter zake te waarborgen, pleiten wij ervoor om ons verzoek voor een informatiebijeenkomst bij de projectleider van het Groot Onderhoud N206 (deel Zoetermeer – Europaweg) te beleggen.

Wij houden de vinger aan de pols.

De provincie heeft de vertegenwoordigers van de stichting tijdens het overleg op 16 oktober jl laten weten dat vanwege een algemene bezuinigingsmaatregel er geen stil asfalt op de N206 zal worden aangebracht. Deze maatregel is genomen voor alle provinciale wegen.